.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
متن کامل دفاعیه علی کردان در صحن مجلس

علی کردان وزیر کشور در آغاز نطق دفاعیه خود در صحن علنی مجلس گفت: با سلام و درود به امام امت و امت امام، با سلام درود به مقام معظم رهبری و درود و سلام به استاد شهید مطهری تئوری‌پرداز انقلاب اسلامی و با درود و سلام به شهید مظلوم بهشتی تئوری‌پرداز مدیریت انقلابی و اسلامی در ایران.

به گزارش شهاب‌نیوز به نقل از ایرنا و ایسنا و فارس؛ وی ادامه داد: از رییس و اعضای محترم هیات رییسه مجلس و نمایندگان عزیز و استیضاح‌كنندگان گرامی كه فرصت حضور بنده را در مجلس شورای اسلامی فراهم كردند تقدیر و تشكر دارم.

كردان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در هفته دولت گفت: رهبر معظم انقلاب در هفته دولت فرمودند كه وزرا به دلیل اخذ رای اعتماد در مجلس از استقلال عمل برخوردارند. بدین دلیل از رییس‌جمهور محترم درخواست كردم كه هیات دولت در مجلس حضور نیابند و مزاحمتی را ایجاد نكنند و وزیر كشور خود به تنهایی در خانه ملت حضور یابد و به تكلیف الهی خود عمل نماید.

وزیر كشور خاطرنشان كرد: در این‌جا لازم می‌دانم با فضایی كه در طول این مدت وجود داشته ابتدا شهادتین را جاری و با توجه به ذات اقدس الهی و توسل به زهرای اطهر و فرزند صالح او امام زمان (عج) به عنوان خادم امام رضا (ع) میلاد در پیش او را تبریك عرض نمایم.

در این هنگام وزیر كشور شهادتین را بیان كرد و گفت: خداوند متعال مرا در آزمونی سخت قرار داده و امروز در صحن علنی مجلس، فرزندان این ملت و سرباز كوچك نظام در معرض سنجش و عیار انصاف وجودی نمایندگان عزیز قرار گرفتند تا در ترازوی ایمان دینی، حق از باطل و سره از ناسره را مشخص و جدا گردانند به این امید كه با كالای كرامت و سنگ عدالت در معرض داوری و ارزیابی قرار گیرم.

وی ادامه داد: ای خدای بزرگ، هدف بنده رسیدن به ساحل رضایت و عزتمداری و اقتدار ایران عزیز بوده و هست؛ چرا كه پس از گذشت 30 سال از عمر پربار انقلاب اسلامی همواره بر پایداری و استقامت و ارزش‌های دینی و انقلابی تاكید كردم. از این رو تو خود شاهدی كه از هیچ مجاهدت خالصانه‌ای به منظور اشاعه ارزش‌های انقلابی و دینی در راستای تحكیم اصولگرایی فروگذاری نكرده‌ام.

وزیر كشور در ادامه گفت: در این مدت طمع دشمنان و تخریب‌ها را به جان خریدم و البته انقلاب پرشكوه انقلاب اسلامی این فراز و فرودها و این دست مظلوم‌كشی‌ها را فراوان به خود دیده است. آن روزگاری كه چپ و راست، قامت رعنای سرو بلند اسلامی، شهیدی چون بهشتی را نشانه گرفته بودند را به یاد دارم. فضا آن‌قدر سنگین بود كه دوستان و همرزمانش كه سالیان دراز، پاكی سلامت و پایمردی او را با گوشت و پوست و استخوان لمس كرده بودند مهر سكوت بر لب زدند و امروز نیز عده‌ای از دوستان به دور از چشم دیگران به سراغم می‌آیند و حمایت خود را پنهان از دیگران اعلام می‌كنند.

كردان اضافه كرد:‌ آن روزهای سخت و دشوار در اذهان تداعی می‌شود. هرگز خود را با آن راست‌قامت تاریخ مقایسه نمی‌كنم بلكه تنها به آن شهید مظلوم می‌گویم كه امروز اگر یك نفر در ایران مدعی باشد كه آن روزها را خوب می‌فهمد، آن فرد جز علی كردان نیست.

وی خاطرنشان كرد: نمایندگان عزیز و ملت شریف ایران! از زمانی كه عهده‌داری مسوولیت وزارت كشور را با رای اعتماد شما بزرگواران و حمایت‌های برادر عزیزم جناب دكتر احمدی‌نژاد به دست گرفتم، فضاسازی سنگین رسانه‌ای در خارج از مرزهای كشور با محوریت جریان رسانه‌ای نظام سلطه بر این‌جانب نمود پیدا كرد. اوج حملات ناجوانمردانه و غیراخلاقی این جریان‌سازی‌های خبری به گونه‌ای بود كه بیش از 10 هزار خبر منفی برعلیه این‌جانب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بر فضای كشور كه بارها از هوشیاری ملت ایران و مسوولان نظام اسلامی برخوردار بوده وجود داشت به این امید كه در صفوف نیروهای انقلابی، تزلزل و تفرق ایجاد كنند.

وزیر كشور افزود: اما غافل از این‌كه این شیطنت‌های رسانه‌ای نظام سلطه‌ای جهان هیچ خدشه‌ای بر وحدت و یكپارچگی نیروهای دلسوز و وفادار انقلاب اسلامی نخواهد داشت. از سوی دیگر با رمزگشایی این جریان یكسویه، بخشی از خبرهای این رسانه‌ها را از تاریخ 18 مرداد تا كنون به حضور شما می‌رسانم.

وی در ادامه به بخش‌هایی از این تهاجم‌ها از تاریخ 18 مرداد اشاره كرد و گفت: رادیو اسرائیل خبری را منتشر كرد مبنی بر اینكه علی كردان خشونت‌طلب سابقه كار در سپاه را دارد و پایگاه نیروهای بسیجی و حزب اللهی در صدا و سیما بوده و مفید نیست و گروهك رجوی نیز طی خبری گفت "افتضاح پاسدار علی كردان به اوج بحران درونی نظام آخوندی دامن می‌زند".

وزیر كشور با اشاره به خبر سایت روزآنلاین و معرفی كردان به عنوان تروریستی كه قبلا با نهادهای نظامی همكاری داشته و طرفدار آخوندها حضورش با دموكراسی منافات دارد، خاطرنشان كرد:‌ رادیو فردا نیز در خبری نوشت "كردان زمانی كه در دادگاه انقلاب بود افراد بی گناه را كشت آیا مستحق اعدام نیست؟"، ضمن اینكه رادیو اسرائیل نیز گفت روند تخریب او باید ادامه یابد تا توسط فعالان سیاسی ساقط شود و حكومت ایران تضعیف شود.

كردان با بیان اینكه رادیو اسرائیل در خبری نوشت كه "علی كردان عنصری افراطی و تندخو است كه در همراهی با فتاوی علما، موسیقی را در صداوسیما تحریم كرد"، خاطرنشان كرد:‌ این هجوم بی‌امان رسانه ای و هیاهوی بی‌حاصل كه نمونه بارز آب در هاون كوبیدن است به چیزی جز وحدت و هوشیاری نیروهای انقلاب نرسید.

وی با اشاره به اینكه آنها كه خواستند از این نمد پوسیده كلاه ببافند، خیال باطل است، خاطرنشان كرد: مدعیان دروغین دموكراسی و آزادی، روح حاكم بر نظام مقدس، مردمسالاری دینی است و استیضاح یك فرآیند دینی است كه انجام می‌گیرد، چرا زوره كشان در تخریب كردان اظهار شادمانی می‌كنید؟ همه نیروهای انقلاب تحت ولای ولایت فقیه اهل یك خانواده هستند و نتیجه استیضاح هر چه باشد برای دولت مكتبی و مجلس انقلابی و بنده به عنوان خادم ملت جز همبستگی نخواهد بود.

وزیر كشور با بیان اینكه ما از امام یاد گرفته‌ایم به چیزی جز خدمتگزاری نیندیشیم، تصریح كرد: در داخل كشور برخی مخالفت‌ها كه تحت هیچ شرایطی در شان آنها نبوده، نه تنها انتقاد نبود بلكه به تخریب انجامید؛ به عنوان یك برادر اینجا توقع این بی‌مهری را نداشتم. چگونه بعضی از نمایندگان استیضاح نكرده، محاكمه نكرده، اتهام جعل و سوءاستفاده را متوجه بنده كردند؟ چرا حرمت و آبروی افراد به آسانی فروخته شود؟

وی ادامه داد: چرا مسائلی همچون رفتن روی مین سیاسی و پذیرش استعفا و مقایسه بنده با بختیار و دهها ستم اینچنینی باید مطرح شود؟

كردان تصریح كرد: رهبری بر پرهیز از التهاب تاكید داشتند؛ آیا از علی كردان سخنی در پاسخ به این تحقیر‌ها شنیده‌اید؟ خدا را شاكرم كه جز به ایجاد آرامش سیاسی و حفظ كرامت مجلس نیاندیشیدم؛ در وهله نخست، سكوت من به این علت بوده كه مبادا در وادی رسانه ای وارد شوم و حقی از مومنی در مجلس ضایع شود.

وی خاطرنشان كرد: خداوندا تو شاهد باش كه در 30 سال خدمت، لحظه ای از هیچ تلاشی برای كار آمدی دستگاه های اجرایی كوتاهی نكردم و روزانه بیش از 16 ساعت از وقتم را برای اعتلای این نظام مصروف كردم و در طول این مدت، در مسئولیت به چیزی جز تلاش دلسوزانه، مجاهدت خاموش و عمل خیرخواهانه، به چیزی جز خدمت نیندیشیدم.

وی افزود: نمایندگان محترم ای كاش در متن استیضاح از عهدی كه چند ماه پیش با شما بستم می‌پرسیدید، اما خود می‌گویم به رغم همه مشكلات و فضای پرالتهاب این مدت كوتاه بر خورد فرض كردم كه بر پیمان خود با نمایندگان پایبند باشم.

كردان با بیان این‌كه كوشیدم تا با اجرای برنامه‌هایی در خور نظام اسلامی، امنیت و اقتدار نظام اسلامی را به نمایش بگذارم اظهار كرد: كوشیدم در فرصت كم باقیمانده این دولت خدمتگزار، تلاش خود را بر افزایش درآمد عمومی مردم به كاربندم تا مردم عطوفت و رافت اسلامی را احساس كنند.

وی افزود:‌ در راستای رضایت‌مندی مردم و افزایش بهره‌وری كه یكی از مسائل جدی در ناكارآمدی دستگاه‌های اجرایی است تلاش نمودم، در جهت فعال كردن نظام عمومی پروژه‌ها با بانك ملت به تفاهم رسیدیم كه كلیه این پروژه‌ها به صورت فاینانس به دلیل تاخیر در تخصیص دچار تاخیر نشوند و دیگر این مساله بیان نشود كه اجرای پروژه‌ها به دلیل نبود منابع مالی به تاخیر بیفتد.

كردان افزود: هم‌چنین در شورای ترافیك نیز گام‌های جدی برداشته شد كه ثمره آن را مردم در چند ماه آینده احساس خواهند كرد. هم‌چنین اختیارات سازمان شهرداری‌ها را به استانداران كشور تفویض كرده تا امور در شهرداری كشور به نحو مطلوب پیش برود و با نشاط ملی و تصویب كلیات آن در كشور، سازمان‌ها به سوی ایجاد نشاط ملی ناشی از دین و معنویت پیش بروند.

وی ادامه داد: با طراحی احكام اجتماعی در كشور بر آن شدیم تا سرمایه‌ها، فرصت‌ها و آسیب‌ها را رصد كنیم تا افزایش واقعی سرمایه‌های اجتماعی ملاك ارزیابی مدیران قرار گیرد.

علی كردان در ادامه دفاع از خود گفت: با سامان‌دهی امور سازمان‌های مردم‌نهاد و نهایی كردن فرآیند مكانیزم كردن آنها، بر آنیم از این ظرفیت الهی و مردمی و در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی به صورت شفاف و هدفمند نهایت بهره‌وری را داشته باشیم.

وی با اشاره به بحث دولت الكترونیك گفت: در این زمینه نیز برای دسترسی مسئولان به دولت الكترونیك از جمله نمایندگان اقداماتی انجام داده‌ایم.

كردان در ادامه بعد از تذكر رضا اكرمی (اکرمی یادآور شد کردان از موضوع اصلی خارج شده است و باید درباره اصل موضوع استیضاح یعنی مدرک جعلی وی و خلاف گویی به مجلس صحبت کند) گفت: عرایضم این بوده است كه باید آمریكا محاكمه شود، لذا صف انقلاب و غیر انقلاب را جدا كردم. در واقع قوای سه گانه و سایر دستگاه‌های درون نظام یك پارچه هستند و نتیجه استیضاح‌ من هر چه باشد موجب وحدت بیشتر خواهد شد. محاكمه‌ آمریكا چه ربطی به نیروهای اصولگر ا و درون نظام دارد.

وی در ادامه ایجاد اولین فاز نشاط اجتماعی برای پرسنلی كه موجب بی‌مهری قرار گرفته‌اند را از دیگر اقدامات خود دانست و گفت: معتقدم نیروهای یك مجموع باید انگیزه و اعتقاد برای تحقق سازمانی داشته باشند و خود را خادم همكاران وزارت كشور می‌دانم.

كردان تصریح كرد: هم‌چنین با طراحی معاونت آموزشی و پژوهشی برای رفع دغدغه‌های مقام عظمی ولایت در جهت استفاده از دانش و تجربه دانشگاهیان راه را برای سهیم شدن خیل عظیمی از متفكران كشور برای ارائه نظرات كارشناسانه به بزرگترین وزارتخانه این دیار فراهم كردند.

وی ادامه داد: با اتخاذ تدابیر لازم بسترهای برگزاری انتخاباتی پرشور‌، سالم و بی‌دغدغه و در خور شأن نظام اسلامی و اجرای دقیق قوانین مجلس فراهم شده تا وزارت كشور به عنوان امانت‌داری دلسوز از آرای مردم با نهایت وسواس و شفافیت پاسداری كرده و صداقت مردم و دولت اسلامی بار دیگر در سی امین سالگرد انقلاب به نمایش گذاشته شود.

وی ادامه داد: در تعامل با نمایندگان محترم چه نمایندگان باسابقه و چه نمایندگان بدون سابقه و نمایندگان شهرهای كوچك و بزرگ كه افتخار نمایندگی مردم فهیم و مسلمان و انقلابی جمهوری اسلامی را دارند تلاش شد و معتقدم آنها در تصمیم گیری مستقل هستند و شما عزیزان شهادت می‌دهید كه در همین مدت كوتاه با نهایت اعتقاد و علاقه كوشیدم در انجام وظایف خطیرتان یاری‌تان كنم.

كردان خاطرنشان كرد: در برخورد با احزاب سیاسی هیچ ملاحظه‌یی جز تعامل درست و صادقانه با تمام گروه‌ها نداشتم، به رغم پندارهای ناروا در آغازین روزهای ماموریتم در جمع صمیمانه این عزیزان شرفیاب شدم و با یكدیگر برای یافتن راه كارهای درخورد شأن نظام اسلامی هم پیمان شدم.

كردن از دیگر برنامه‌های به اجرا درآمده را تدوین اصولی برای رعایت حقوق شهروندی برشمرد و گفت: به همین منظور در تعامل مثبت با شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهر و روستا طی بخشنامه‌یی افزایش هرگونه عوارض و تحمیل هزینه‌های جدید به شهروندان را ممنوع كردم. شهرداری‌های كلانشهرهای كشور و برخی از مراكز استان‌ها و شهرداری‌های بزرگ را متعهد كردم به میزان پنج هزار میلیارد تومان در زندگی شهرنشینان كاهش هزینه ایجاد كنند.

علی كردان در رابطه با مدرك تحصیلی‌اش اظهار كرد: در خصوص مدرك تحصیلی اعتقاد داشته و دارم كه سی سال سوابق متعدد اجرایی و مدیریتی برای خدمتگراری و مسوولیت در وزارت كشور كافی است و نیازی به ارائه مدرك تحصیلی نمی‌باشد.

کردان ادامه داد: ‌اگرچه در جلسه رای اعتماد همه سخنان گفته شد و هیچ نكته جدیدی در این روزها به رغم جنگ روانی ایجاد شده توسط نظام استكبار، باقی نمانده ولی لازم می‌دانم در این خصوص نكاتی را بیان دارم.

وی افزود: از استیضاح كنندگان محترم می‌پرسم كه آیا از خود پرسیده‌اید فردی كه سی سال تجربه داشته چگونه ممكن است مدركی را كه در صحت آن تردید دارد عرضه كند، یعنی بدانید كه بیش از این در ماجرا كمترین تردیدی نسبت به صحت مدرك نداشتم از این رو آنها كه حقیر را متهم به جعل كردند حساب آنها را به دادگستری الهی واگذار می‌كنم و حق خود را برای اعاده حیثیت محفوظ می‌دانم.

وی خاطرنشان كرد: لازم می‌دانم كه متن یادداشتی كه برای رییس جمهور به نگاش درآورده ام و برخی از دوستان به آن استناد كردند را قرائت كنم.

سپس كردان متن نامه نوشته شده‌اش را درباره مدرك تحصیلی به رییس جمهور قرائت كرد. وی در خلال قرائت این نامه گفت: كجا بنده واژه جعل را به كار بردم كه بعضی از دوستان اصرار دارند كه جعل را به من نسبت دهند این یادداشت مكتوب است سپس ادامه نامه را قرائت كرد.

كردان اضافه كرد: بنده در رابطه با مدرك تحصیلی‌ام از دستگاه قضایی نتیجه رسیدگی را تا به این مرحله استفسار كردم كه طی آن در نامه‌ای خطاب به بنده عنوان كردند كه پیرامون استعلام به عمل آمده توسط آن مرجع محترم در خصوص نتیجه پرونده كلاسه‌ای به شماره‌ای درباره متهم مندرج در پرونده و نمایندگی انتشارات آكسفورد در ایران به اطلاع می‌رسانم، به موجب تحقیقات به عمل آمده و نتیجه بازجویی از مرتبطین حاضر در پرونده فوق‌الذكر، مدرك اعطایی به عنوان دكترای افتخاری كه تصویر آن ضمیمه‌ شكواییه گردیده است، اساسا دارای ارزش علمی و اداری و استخدامی و حسب محتویات پرونده و ارتباط مرتبطین صرفا جنبه تشویقی و افتخاری داشته و موضوع رسیدگی در این شعبه كه جنبه‌ جرم دارد ماده واحده‌ قانون موسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی كه بدون اخذ مجوز قانونی دایر شده و می‌شود كه به موجب آن موسسات و نمایندگی‌ها كه مدرك تحصیلی بدون تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری و بدون رعایت تشریفات قانونی به افراد بدهند، مشمول مقرر در آن بوده و بدان لحاظ تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

كردان اضافه كرد: در ادامه‌ نامه عنوان شده كه بنابراین عنوان جرم محسوس در قانون به صورت محسوس آمده و بحث جعل مطرح نمی‌باشد، لذا متهم مذكور بنا به عنوان اتهامی كه در قانون فوق‌الاشاره آمده یعنی اعطای مدرك تحصیلی بدون طی تشریفات قانونی و رسمی مثل نمایندگی دانشگاه‌های هاوایی كه تعداد كثیری مدرك مشابه به برخی از افراد داده‌اند تحت تعقیب می باشد بنابراین پس از جعل و دستگیری مشارالیه كه ظاهرا در خارج از كشور به سر می‌برد و تكمیل و تحقیقات به پرونده و نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

وزیر كشور در ادامه گفت: در خاتمه لازم است بر این موضوع تاكید و تصریح نمایم كه بررسی‌های به عمل آمده پس از رای اعتماد به روشنی نشان می‌دهد كه این جانب در طول دوره خدمت هیچ گونه وجهی از بابت مدرك افتخاری دكترا دریافت نكرده‌ام. اینجا لازم است عرض كنم كه در آن جلسه كه در خدمت دوستان بودیم فارغ از كیفیت برگزاری آن جلسه، بنده چنین مطلبی را عرض كردم، چرا كه فكر می‌كردم چنین چیزی است و بعد از بررسی‌های انجام شده متوجه شدم كه این مطلب صحت ندارد.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه گذشته كه آقای رازینی نیز در دفتر كار بنده حضور پیدا كرده بودند معاون اداری سازمان صدا و سیما در تماسی به دفتر بنده درخواست صحبت با بنده را كردند بنده در آن صحبت عرض كردم كه جلسه‌ای داریم و اگر برای جنابعالی امكان دارد و كار شما فوری نیست من بعد از این جلسه با شما تماس می‌گیریم كه ایشان اظهار كردند كه كار فوق العاده فوری و فوتی دارند. پس از وصل تلفن كه آقای رازینی نیز در اتاق بنده بودند اعلام كرد كه پرونده شما را با تمام جوانب بررسی كردیم و كارشناسان متعددی را پای این پرونده گماردیم از اول ارائه‌ این مدرك به پرونده شما، هیچ گونه دریافتی از بابت این مدرك نداشته‌اید.

وی افزود: در خاتمه یادداشت من عنوان كردم كه بدیهی است اینجانب با قدرشناسی از حسن اعتماد ریاست جمهور و مجلس محترم شورای اسلامی با احساس آمادگی و انگیزه بیشتر در خدمت اهداف بلند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند بود و تمام تلاش‌های خود را به كار خواهم گرفت.

وزیر كشور خاطرنشان كرد: آیا هرگز اینجانب از مدركی به جز دكترای افتخاری سخنی به میان آوردم، مگر نه این است كه دكترای افتخاری به هیچ تشریفاتی نیازمند نیست و كم نیست كسانی كه بدون هیچ مدرك دانشگاهی و حتی به دلیل سوابق اجرایی به چنین مداركی دست یافتند حتما خود دوستان چنین نمونه‌هایی را در ذهن دارند.

وی افزود: در قانون استخدامی كشور نیز این مدارك ارزش استخدامی ندارد، اگر در آشفته بازار دانشگاهی عده‌ای با نام دانشگاه‌هایی همچون هاوایی و آكسفورد به برخی مدارك حتی علمی دادند.

علی كردان از این مراكز تنها مدرك افتخاری گرفته و مدیركل منابع انسانی خود را به شهادت اسناد و مداركی خدمت شما عرض كردم، از هرگونه اعمال آن در سوابق اداری و مالی ممنوع كرده است و به اطلاع برادران برسانم كه من وقتی به وزارت نفت رفتم یك ریال حقوق دریافت نكردم و وقتی به وزارت كار نیز رفتم صد هزار تومان از حقوق بنده كم شد در واقع نسبت به جایگاه شغلی كاهش حقوق داشتم، كه دوستان احساس كنند تا از مزایای رانتی و باد آورده استفاده كنند كه مورد خدشه برای مومنین و متدینین و شبهه‌ای برای دین‌داران و پاكدامنان و نمایندگان اصیل مجلس شورای اسلامی ایجاد شود كه این نمایندگان می‌خواستند به این شبهه پاسخ دهند.

وی افزود: در رابطه با عضویت هیات علمی، اگر امروز مرا نیز برای تدریس در دانشگاهی دعوت كنند اگر لیاقت داشته و از عهده این كار بربیایم و صلاحیت من به اعتبار علمی مورد تایید قرار گیرد این كار را انجام می‌دهم. این در حالی است كه برای عضویت در دانشگاه ضمن ارائه این مدرك و یادداشتی كه برای رییس دانشگاه نوشتم مراحل اعتبار علمی طی شده و بنده نیز مقالات علمی زیادی برای كنفراس‌های علمی داخلی و خارجی ارسال نمودم. بعضی از آنها مورد پذیرش قرار گرفته است و بنده به آن كنفرانس‌ها مراجعه نموده و ارائه مقاله در داخل و خارج كشور نمودم.

وزیر كشور گفت: از سوی دیگر بنده دارای سابقه 5 ساله در امور قضایی و حقوقی و پارلمانی در سازمان صدا و سیما هستم و به دانش و تجربه خود تاكید می‌كنم چرا كه طبق مصوبه شورای انقلاب كسانی كه دارای سه سال سابقه قضایی با حكم مقامات قضایی باشند با طی تشریفاتی در حكم لیسانس تلقی می‌شوند كه بسیاری از دوستان بنده كه در دستگاه قضایی باقی مانده‌اند از این مزایا استفاده كردند، و در مورد فوق لیسانس نیز به گزارشی كه در صحن همین مجلس ارائه شده است بسنده می‌كنم.

علی كردان در ادامه با اشاره به ماجرای روز چهارشنبه كه در مجلس اتفاق افتاده بود، گفت: اینكه در این ماجرا مجلس شورای اسلامی و عصاره فضائل ملت این‌گونه مورد ستم قرار گرفته به خدا باید پناه برد و از این‌كه استیضاح اینجانب دستمایه ستم ناروایی به دولتی شد كه مقام عظمی ولایت آن را با 24 ویژگی الهی و انقلابی منحصر به فرد دانسته‌اند، بسیار متاسفم.

وی افزود: اما این را نیك می‌دانم كه دولت و مجلس محترم از حرمت، كرامت و عزت در پیشگاه خداوند و ملت بهره‌مند هستند كه طراحان حركت منفور و هتاكانه و رشوه چك پنج میلیون تومانی را هرگز یارای خدشه‌دار كردن آن نمی‌باشد.

كردان با بیان این‌كه دست پاك برآمده از مجلس شورای اسلامی كه بر گوش نابخردی نواخته شد را از سوی دولت خدمتگزار می‌بوسم، تصریح كرد: اما می‌گویم بای ذنب قتلت. نمایندگان سربلند و محترم، نمایندگان عزیز. جرم علی كردان چه بود كه باید آماج تهمت‌ها و افتراها قرار گیرد؟ و به كدامین گناه كسانی سخن از دین می‌گویند چنین پرده‌ها دریدند و هتاكی‌ها كردند؟

وزیر كشور اضافه كرد: بسیاری از شما عزیزان و حتی منتقدان جدی و گاه اصلی اذعان كرده‌اید كه در نهایت قصور و تقصیری متوجه بنده نیست، این است جزای قاصری كه پایبندی خود به دین و ارزش‌های انقلاب را در عمل و نه در شعار اثبات كرد و در روزگاران فتنه و آشوب كه بسیاری لغزیدند به باورهای خود ثابت‌قدم بود.

وی با خطاب به نمایندگان و با طرح این سوال كه هیچ از خود پرسیده‌اید كه تجربه كردان می‌تواند بسیاری از جوانان این كشور را كه سری پرشور و دلی پر ایمان برای خدمتگزاری دارند نگران كند كه مبادا در روزگار سختی و فتنه، همه مدعیان یاری و دوستی، نه تنها او را به حال خود وامی‌گذارند بلكه از او تبری می‌جویند؟ گفت: به همه این عزیزان می‌گویم كه تجربه علی كردان به همه شیفتگان خدمت و نه تشنگان قدرت می‌آموزد كه از روز نخست در این راه تنها و تنها به خدای خود توسل جویند، و مبادا كه چون من ولو در گوشه ذهن‌شان دل به یاری دوستان و همت همبستگان سیاسی خود بسپارند.

وزیر كشور هم‌چنین با خطاب به خانواده، همسر و فرزندان خود از تریبون مجلس، گفت: عزیزان دلبندم كه همواره به خاطر پدرتان سختی‌ها را متحمل شده‌اید و از این‌كه در این سال‌های خدمت نتوانسته‌ام به وظایف پدری خویش عمل كنم عذرخواهی می‌كنم و می‌دانم كه سختی‌های حاصل از تخریب و تضعیف پدرتان در این مدت سه ماهه در وزارت كشور مرا مرهون صبوری و پایداری پدرتان كرده است.

وی ا

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.236 seconds.